Sunday 13 March 2011

Selamat Datang ke Blog Untung Emas Perak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Pembaca Budiman,

Saya disini akan sentiasa berusaha menyajikan berita mengenai Emas dan Perak. Moga ia dapat membantu tuan puan mengetahui dan memahami kenapa manusia begitu menyayangi dan menyanjungi emas dan perak. Terutamanya mengenai kenapa emas dan perak itu kekayaan sebenar dan pelindung ekonomi yang paling kukuh dari zaman ke-zaman. Kekukuhan emas ini juga di kongsi olih Dr. Daniel Zainal Abidin dalam bicara Halaqah di TV pagi ini. Menurut beliau 1 Dinar emas (4gm++) di zaman Rasullullah s.a.w boleh membeli se-ekor kambing. Begitu juga dizaman ini 1 Dinar boleh membli se-ekor kambing. Begitu lah nilai emas dimata manusia.

Emas tetap bernilai  sampai bila bila. Emas kalis inflasi dan kejatuhan (susut) nilai wang kertas. Olih itu hendaklah kita menyimpan atau menabong simpanan dan kekayaan dalam betuk emas, perak, dinar dan dirham setiap masa. Ini agar kita tidak menjadi mangsa pergolakan ekonomi dan politik dunia yang mengunakan kertas yang dicetak dan diletak nilai tapi sebenarnya tidak punya nilai apa apa.

Di zaman ini sudah banyak negara dan rakyat yang jatuh bankrap kerana nilai matang wang kertas mereka dijatuhkan olih kuasa2 besar ekonomi dunia. Contohnya di Zambawe, Afrika, nilai 2-3 telor bersamaan billion dollars wang mereka, begitu juga di Afghanistan, rakyatnya perlu membawa berguni wang untuk membeli belah dipasar. Dinegara kita juga begitu di zaman penjajahan Jepun dulu. Tapi bila mana kita peka dan menabong sebahagian simpanan tunai dan saham dalam bentuk emas, perak, dinar dan dirham hal sedemikian sapaerti di Zambawe, Afghanistan, Iraq dan zaman Jepun tidak akan berkua kepada kita.

Beringat lah sebelum terlamat. Sisihkan sebahagian dari wang tunai dan saham anda kedalam bentuk emas, perak, dinar atau dirham. Anda boleh menyimpanya didalam peti simpanan di bank bank untuk lebih selamat. Bayaran sewaan peti simpanan dibank bermula dari serendah RM25.00 setahun.

Adalah bijak bila anda menabong emas, perak, dinar dan dirham demi menyediakan:

1. Tabong perkahwinan bagi yang masih bujang atau bagi ibubapa.

2. Tabong simpanan haritua.

3. Tabong pendidikan anak anak.

4. Tabung untuk buat Haji dan Umrah.

5. Tabong modal perniagaan.

6. Tabong untuk membeli harta saperti kereta dan lain2.

Nilai emas dan dinar biasanya meningkat dengan kadar sekitar 25-30% setahun. Bila mana anda mula menabong emas atau dinar pada usia 25 atau 30 tahun dengan simpanan emas dan dinar tadi bernilai RM10,000...insyallah selepas 30 tahun ia-itu semasa anda berusia 55, 60 tahun, emas atau dinar anda tadi akan bernilai melebihi RM2.0juta . Semasa itulah sebenar benarnya anda memerlu sejumlah wang yang besar nilainya untuk meneruskan kehidupan dalam taraf kehidupan yang anda telah biasa selesa sebelumnya.Jika anda menyimpan tunai dirumah atau dibank senialai RM10,000....nilainya mungkin pada masa itu cuma RM2000 atau lebih rendah. Wajarlah kita semua menambong emas, perak, dinar dan dirham bagi mengekalkan kekayaan yang ada, agar kehidupan terus sejahtera, insyallah.

Masadepan andalah dalam tangan anda!

Bertindaklah sekarang dengan menabong emas, perak, dirnar dan dirham.

Maklumat lanjut bolih di dapati di

http://www.goldsilvermillionaires.blogspot.com/

http://www.publicgold.com.my/

http://www.publicdinar.com/


Nasarudin Abu Bakar

Perancang Kewangan Bertauliah (RFC)

013-2147026

No comments:

Post a Comment